Evaluation of the antenatal care service program at the Pucang Sewu health center in Surabaya
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Adlini, M. N., Dinda, A. H., Yulinda, S., Chotimah, O., & Merliyana, S. J. (2022). Metode Penelitian Kualitatif Studi Pustaka. Edumaspul: Jurnal Pendidikan, 6(1), 974–980. https://doi.org/10.33487/edumaspul.v6i1.3394
Amirul Mustofa, Roekminiati, S., & Lestari, D. S. (2017). Administrasi Pelayanan Kesehatan Masyarakat. In T. Lestari (Ed.), Jakad Media Publishing (pertama, Vol. 136, Issue 1). Jakad publising.
Angga, M., & Anugrah, R. (2022). MENGHITUNG NILAI EFISIENSI THERMAL PADA ALAT GRATE COOLER PT . SEMEN BATURAJA II ( PERSERO ) TBK. Jurnal Multidispliner Bharasumba, 1(3), 414–421.
Apriani, F., Luthfi, A., Febrianto, B., & Junaidy, J. (2022). Penerimaan Publik dalam Keberhasilan Mitigasi Bencana Covid-19 di Kota Samarinda. Publisia: Jurnal Ilmu Administrasi Publik, 7(2), 130–156. https://doi.org/10.26905/pjiap.v7i2.6446
Armstrong-Mensah, E. A., Dada, D., Bowers, A., Muhammad, A., & Nnoli, C. (2021). Geographic, Health Care Access, Racial Discrimination, and Socioeconomic Determinants of Maternal Mortality in Georgia, United States. International Journal of Maternal and Child Health and AIDS (IJMA), 10(2), 278–286. https://doi.org/10.21106/ijma.524
Astuti, Y., & Widayatun, D. (2018). Determinan Perilaku Kesehatan Ibu Pada Masa Kehamilan: Kasus Kota Medan. Jurnal Kependudukan Indonesia |, 13(Juni), 39–54.
Auliani, F., & Hermartin, D. (2021). Tingkat Kepuasan Pada Pasien Lanjut Usia Terhadap Kualitas Pelayanan Kesehatan Di Puskemas Idi Rayeuk. Jurnal Sains Riset, 11(September), 392–396.
Bariqi, M. D. (2018). Pelatihan Dan Pengembangan Sumber Daya Manusia. Jurnal Studi Manajemen Dan Bisnis, 5(2), 153. https://doi.org/10.33541/jdp.v11i2.812
Bhatt, J., & Bathija, P. (2018). Ensuring access to quality health care in vulnerable communities. Academic Medicine, 93(9), 1271–1275. https://doi.org/10.1097/ACM.0000000000002254
Brousselle, A., & Buregeya, J. M. (2018). Theory-based evaluations: Framing the existence of a new theory in evaluation and the rise of the 5th generation. Evaluation, 24(2), 153–168. https://doi.org/10.1177/1356389018765487
Cahyani, I. S. D. (2020). Pemanfaatan Pelayanan Antenatal Care di Puskesmas. Higeia Journal of Public Health Research and Development, 1(3), 84–94.
Darungan, A. I., Kadir, A., & Haq, N. (2020). Strategi Pemerintah Dalam Mengurangi Angka Kematian Ibu (Aki) Melahirkan Di Kabupaten Enrekang. JPPM: Journal of Public Policy and Management, 2(2), 101–109. https://doi.org/10.26618/jppm.v2i2.4565
Dian Sibar, O. (2022). ANALISIS KEPUASAN PASIEN TERHADAP PELAYANAN KESEHATAN PADA KLINIK HC PEDURUNGAN. Jurnal Visi Manajemen, 8(3), 149–158. https://doi.org/10.56910/jvm.v8i3.228
Dinata, C., Noorsetya, B., Chayatin, U., & Astutik, R. P. (2022). Tata Kelola Desa Inklusi Di Desa Bedali Kecamatan Lawang Kabupaten Malang. REFORMASI: Jurnal Ilmiah Ilmu Sosial Dan Ilmu Politik, 12(2), 231–240. https://doi.org/https://doi.org/10.33366/rfr.v12i2.3775
Ernias, Maryam, A., & Haris, R. (2020). Pengetahuan dan Sosial Budaya Terhadap Perilaku Ibu Hamil Dalam. UNM Environmental Journal, 3(3), 125–129.
Fadli, M. R. (2021). Memahami desain metode penelitian kualitatif. Humanika, Kajian Ilmiah Mata Kuliah Umum, 21(1), 33–54. https://doi.org/10.21831/hum.v21i1.
Fahlevi, R. (2022). Analisis Kinerja Pegawai Dalam Memberikan Pelayanan Kesehatan Kepada Pasien Di Puskesmas Pembina Kelurahan Silaberanti Kota Palembang. JIAS: Jurnal Ilmiah Administrasi Dan Sosial, 17(1), 66–75.
Faisyal. (2018). Pengukuran, Penilaian, dan Evaluasi, Perbedaan Yang Disamakan. JSM STMIK Mikroskil, 1, 1–4.
Fatmawati, S. etc. (2022). Faktor Hubungan Dengan Ketidakpatuhan Kunjungan Kehamilan K1-K4 di BPM Bidan Mari Sentono , Kalideres 2020. Jurnal Kesehatan Masyarakat (e-Journal), 10(1), 87–93.
Febriana, N., & Harianti, N. (2020). Pengetahuan Ibu Tentang Kegawatan Preeklamsi Pada Kehamilan. Ejurnal.Husadakaryajaya, 3(2), 3–4.
Febrianti, Z., Chairil, Z., Dewi, S., Tri, S., & Puji, A. (2023). Kepuasan Ibu Hamil terhadap Pelayanan Antenatal Care di Puskesmas. 2(02), 75–81. https://doi.org/10.56741/bikk.v2i02.293
Hajaroh, M. (2018). POHON TEORI EVALUASI KEBIJAKAN DAN PROGRAM (Metode, Nilai dan Menilai, Penggunaan). Foundasia, 9(1), 27–42. https://doi.org/10.21831/foundasia.v9i1.26149
Haleem, A., Javaid, M., Singh, R. P., & Suman, R. (2021). Telemedicine for healthcare: Capabilities, features, barriers, and applications. Sensors International, 2(June), 100117. https://doi.org/10.1016/j.sintl.2021.100117
Harda, A. K., Rahmi, L., & Safaringga, M. (2022). Analisis Pelayanan Antenatal Care saat Masa Pandemi COVID-19 di Puskesmas Air Tawar. 13(2), 963–967.
Idrus L. (2019). EVALUASI DALAM PROSES PEMBELAJARAN. Evaluasi Dalam Proses Pembelajaran, 9(2), 920–935.
Lilik, S., & Anastasia Lina Dwi, N. (2022). Tingkat Kepuasan Pasien Pada Layanan Rumah Sakit Di Masa Pandemi Covid-19. KOSALA : Jurnal Ilmu Kesehatan, 10(2), 107–116. https://doi.org/10.37831/kjik.v10i2.239
Manaf, H. A., Mohamed, A. M., & Harvey, W. S. (2023). Citizen Perceptions and Public Servant Accountability of Local Government Service Delivery in Malaysia. International Journal of Public Administration, 46(12), 823–832. https://doi.org/10.1080/01900692.2022.2025829
Maniagasi, Y. G. (2022). Analisis Budaya Organisasi dalam Meningkatkan Pelayanan Kesehatan pada Puskesmas Depapre Kabupaten Jayapura. Journal of Governance and Policy Innovation, 2(2), 69–85. https://doi.org/10.51577/jgpi.v2i2.312
Miles, M. B., Huberman, A. M., & Saldana, J. (2014). The Analysis of Qualitatitive Data. In H. Salmon (Ed.), An Introduction to Multivariate Techniques for Social and Behavioural Sciences (3rd ed., Issue 1). SAGE Publications, Inc. https://doi.org/10.1007/978-1-349-15634-4_8
Musdalifa, S., Rahmawati, S., Azhari, Siti Utami, E., Ardiah, Siti, A., Nur, A., Sulfianti A, Y., & 1. (2023). Evaluasi Kepatuhan Bidan Terhadap Pelaksanaan Pelayanan Antenatal Care Di UPDP Puskesmas Abeli. Pelita Sains Kesehatan, 3(1), 15–19.
Nasution, I., Zulhendry, & Rosanti, R. (2020). Pengaruh Bekerja Dari Rumah (Work From Home) terhadap Kinerja Karyawan BPKP. Jurnal Ilmiah Akuntansi Budgeting, 1(1), 9–14.
Nursal, D. G. A., Amilarahmi, Kurniawan, R., & Solehawati, S. (2023). Evaluasi mutu pelayanan anc di puskesmas kabupaten kampar dalam upaya penurunan aki dan akb. 8(2), 314–328.
Pricilia, M., Taolin, G., Goa, M. Y., Maria, N., & Bina, Y. (2022). Faktor-faktor yang Mempengaruhi Kujungan Ibu Hamil dalam melakukan Antenatal Care di Puskesmas Kota Kupang. Chmk Midwifery Scientific Journal, 5(1), 400–414.
Retnaningtyas, E., Wahyuni, C., Siwi, R. P. Y., Natalia, S., Wulandari, A., & Putri, E. N. K. (2022). Faktor - Faktor Yang Mempengaruhi Keteraturan Pemeriksaan Antenatal Care Pada Ibu Hamil Aterm. Public Health and Safety International Journal, 2(01), 1–10. https://doi.org/10.55642/phasij.v2i01.128
Santhy, T., Mardiana, A., Werna, N., Elly Lilianty, S., Nik Hazlina Nik, H., & Amir Mahmud, H. (2022). Evaluasi Pelayanan Antenatal Terhadap Tingkat Kepuasan Ibu Hamil Dengan Menggunakan Buku Kia Versi 2020. Jurnal Keperawatan, 14(3), 637–644.
Zuchro, F., Zaman, C., Suryanti, D., Sartika, T., & Astuti, P. (2022). Analisis Antenatal Care (Anc) Pada Ibu Hamil. Jurnal ’Aisyiyah Medika, 7(1), 102–116. https://doi.org/10.36729/jam.v7i1.777
DOI: https://doi.org/10.26905/pjiap.v8i2.10936
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Publisia: Jurnal Ilmu Administrasi Publik
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.