Digital Marketing : The Solution of Omah Japo to Survive in Pandemic Covid-19
Abstract
Keywords: Digital Marketing, Covid-19, Omah Japo
Full Text:
PDFReferences
ABDUL AZIZ, R. (2020). E-Book Digital Marketing Content. 14.
Amran, A., Dewi, S. W. K. (2018). Instagram Sebagai Alat Promosi UKM Jersey Futsal Bandung. Jurnal Abdimas BSI: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(2), 23–30.
Bukit, F. R. A., AS, G. G., Irvan, I., & Fahmi, F. (2019). Pembuatan Website Katalog Produk UMKM Untuk Pengembangan Pemasaran dan Promosi Produk Kuliner. JPPM (Jurnal Pengabdian Dan Pemberdayaan Masyarakat), 3(2), 229-236.
Chaffey, D. andChadwick, F. E. (2012). Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice. Pearson.
Christina, I. D., Fenni, F., & Roselina, D. (2019). Digital marketing strategy in promoting product. Management And Entrepreneurship: Trends Of Development, 4(10), 58-66.
Effendy, A. A., & Sunarsi, D. (2020). Persepsi mahasiswa terhadap kemampuan dalam mendirikan UMKM dan efektivitas promosi melalui online di kota tangerang selatan. Jurnal Ilmiah MEA (Manajemen, Ekonomi, & Akuntansi), 4(3), 702-714.
Febriyantoro, M. T., & Arisandi, D. (2018). Pemanfaatan Digital Marketing Bagi Usaha Mikro, Kecil Dan Menengah Pada Era Masyarakat Ekonomi Asean. JMD: Jurnal Riset Manajemen & Bisnis Dewantara, 1(2), 61–76. https://doi.org/10.26533/jmd.v1i2.175
Gumilang, R. R. (2019). 25-Article Text-116-2-10-20191124. 10(1), 9–14.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2008). Prinsip-prinsip Pemasaran (1st ed.). Erlangga.
Muzdalifah, L., Novie, M., & Zaqiyah, S. (2020). Pemberdayaan Pelaku UMKM Menuju UMKM Go-Digital di Era Pandemi Covid 19 dan Era New Normal Bagi Pelaku UMKM Sidoarjo. Seminar Nasional Sistem Informasi (SENASIF) 4, 2200–2208.
ridwan sanjaya, josua tarigan. (2020). creative digital marketing. PT elex media komputindo.
Sari, F. M., & Wahyudin, A. Y. (2019). Undergraduate Students’ Perceptions Toward Blended Learning Through Instagram in English for Business Class. International Journal of Language Education, 1(1), 64. https://doi.org/10.26858/ijole.v1i1.7064
Satria, R., & Hasmawaty, A. R. (2021). Pengaruh Digital Marketing dan Brand Awareness terhadap Penjualan Produk KartuAS Telkomsel Cabang Palembang. 2(3), 160–171.
Sedyastuti, K. (2018). Analisis pemberdayaan UMKM dan peningkatan daya saing dalam kancah pasar global. INOBIS: Jurnal Inovasi Bisnis Dan Manajemen Indonesia, 2(1), 117-127.
Setiyaningsih, L. A. (2020). MEDIA PANICS IBU RUMAH TANGGA SETELAH MENGAKSES BERITA COVID-19 (2020). Jurnal Nomosleca, 6(2), 101–110. http://jurnal.unmer.ac.id/index.php/n/article/view/4721/2594
Setiyaningsih, L. A., & Fahmi, M. H. (2020). Penguatan Community Development Petani Nanas Desa Palaan melalui Digital Marketing. Abdimas: Jurnal Pengabdian Masyarakat Universitas Merdeka Malang, 5(2), 145–151. https://doi.org/10.26905/abdimas.v5i2.4361
Setiyaningsih, L. A., Fahmi, M. H., & Molyo, P. D. (2021). Selective Exposure Media Sosial Pada Ibu dan Perilaku Anti Sosial Anak. Jurnal Komunikasi Nusantara, 3(1), 1–11. https://doi.org/10.33366/jkn.v3i1.65
Susanto, A., Sari, C. A., Rachmawanto, E. H., & Mulyono, I. U. W. (2020). Implementasi Facebook Marketplace untuk Produk UMKM sebagai Upaya Peningkatan Pemasaran dan Penjualan Online. Abdimasku: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 3(1), 42-51.
Syaifullah, & Saputra, A. (2015). E-MARKETING SYSTEM AGENT PROPERTY MENGGUNAKAN PENDEKATAN SOSTAC FRAMEWORK ( STUDI KASUS : CV . ILA PROPERTY PEKANBARU ). Jurnal Rekayasa Dan Manajemen Sistem Informasi, 1(2), 49–54.
Widayati, S., Fahmi, M. H., Setiyaningsih, L. A., & Wibowo, A. P. (2021). Digital Community Development: Media Pelestarian Kearifan Lokal Wisata Jurang Toleh Kabupaten Malang. Jurnal Nomosleca, 7(1), 29-44.
Zanuar Rifai, & Meiliana, D. (2020). Pendampingan Dan Penerapan Strategi Digital Marketing Bagi Umkm Terdampak Pandemi Covid-19. BERNAS: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(4), 604–609. https://doi.org/10.31949/jb.v1i4.540
DOI: https://doi.org/10.26905/nomosleca.v8i1.7173
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Editorial Office
Jurnal Nomosleca
Faculty of Social and Political Science University of Merdeka Malang
Information:
Statistics: |
|
© 2020 {Jurnal Nomosleca}, All rights reserved. This is an open-access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License. Licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License |