Hyperreality dan Self Disclosure Kaum Homoseksual di Twitter
Abstract
Keywords: Hyperreality, Self Disclosure, Twitter
Full Text:
PDFReferences
Aldila Safitri, A., Rahmadhany, A., & Irwansyah, I. (2021). Penerapan Teori Penetrasi Sosial pada Media Sosial: Pengaruh Pengungkapan Jati Diri melalui TikTok terhadap Penilaian Sosial. Jurnal Teknologi Dan Sistem Informasi Bisnis, 3(1), 1–9. https://doi.org/10.47233/jteksis.v3i1.180
Baudrillard, J., Wahyunto, & Ritzer, G. (2004). Masyarakat Konsumsi. Kreasi Wacana.
Damayanti, N. L., & Hidayat, M. A. (2019). Hiperreality Of Social Media: A Phenomenology Study of Self Confession of Housewives of Facebook Users. The Journal of Society and Media, 3(2), 261. https://doi.org/10.26740/jsm.v3n2.p261-277
Devito, J. A. (2011). Komunikasi Antar manusia. Karisma Publishing Group.
Emzir. (2011). Metodologi Penelitian Kualitatif Analisis Data. PT.Raja Grafindo Persada.
Febriana, M. (2018). Hiperrealitas “Endorse” Dalam Instagram Studi Fenomenologi Tentang Dampak Media Sosial Di Kalangan Mahasiswa Universitas Sebelas Maret. Jurnal Analisa Sosiologi, 6(2). https://doi.org/10.20961/jas.v6i2.18098
Febriana, P. (2021). Audience & Communication.
Hartley, John., Burgees, Jean., Burns, A. (2013). A Companion to New Media Dynamics. Blackwell Publishing Ltd.
Hediana, D. F., & Winduwati, S. (2020). Self Disclosure Individu Queer Melalui Media Sosial Instagram (Studi Deskriptif Kualitatif pada Akun @kaimatamusic). Koneksi, 3(2), 493. https://doi.org/10.24912/kn.v3i2.6489
Hidayat, T., Pebrianto, R., Pratiwi, R. L., Gata, W., & Saputri, D. U. E. (2020). Implementasi Algoritma Klasifikasi Terhadap Tweet Pornografi Kaum Homoseksual Pada Twitter. Indonesian Journal on Software Engineering (IJSE), 6(2), 204–212. https://doi.org/10.31294/ijse.v6i2.9008
Istiani, N., & Islamy, A. (2020). Fikih Media Sosial Di Indonesia. Asy Syar’Iyyah: Jurnal Ilmu Syari’Ah Dan Perbankan Islam, 5(2), 202–225. https://doi.org/10.32923/asy.v5i2.1586
Kemp, S. (2020). DIGITAL 2020: INDONESIA. https://hootsuite-we-are-social-indonesian-digital-report-2020/
Lechte, J. (2001). 50 Filsuf Kontemporer. Penerbit kanisius.
Liu, H. (2007). Social network profiles as taste performances. Journal of Computer-Mediated Communication, 13(1), 252–275. https://doi.org/10.1111/j.1083-6101.2007.00395.x
Mahardika, R. D. (2019). Pengungkapan Diri pada Instagram Instastory. 3(March), 101–117. https://doi.org/10.25139/jsk.3i1.774
Mardiana, L., & Zi’ni, A. F. (2020). PENGUNGKAPAN DIRI PENGGUNA AKUN AUTOBASE TWITTER @ SUBTANYARL. Jurnal Audience, 03, 34–54.
Maulina, P. (2018). Warung Kopi, Masyarakat Virtual, Dan Hiperealitas (Ketika Warung Kopi Mengaburkan Batasan Realita). SOURCE : Jurnal Ilmu Komunikasi, 4(1), 26–37. https://doi.org/10.35308/source.v4i1.736
Meilinda, N. (2018). SOCIAL MEDIA ON CAMPUS: Studi Peran Media Sosial sebagai Media Penyebaran Informasi Akademik pada Mahasiswa di Program Studi Ilmu Komunikasi FISIP UNSRI. The Journal of Society & Media, 2(1). https://doi.org/10.26740/jsm.v2n1.p53-64
Miller, B. (2017). YouTube as educator: A content analysis of issues, themes, and the educational value of transgender-created online videos. Social Media and Society, 3(2). https://doi.org/10.1177/2056305117716271
Moleong, L. J. (2006). Metodologi Penelitian Kualitatif. PT Remaja Rosdakarya.
Muller, J. (1985). Lacan’s mirror stage, Psychoanalytic Inquiry. In Psychoanalytic Inquiry (pp. 233-249.).
Poloma, M. M. (2007). Sosiologi Kontemporer. PT. Raja Grafindo Persada.
Pratama, A. I., & Gaol, L. (2020). Analisis Konsep Dramaturgi Dalam Akun Alter Ego Media Sosial Instagram. 03(03), 74–79.
Pudjajana, A. M., & Manongga, D. (2018). Sentimen Analisis Tweet Pornografi Kaum Homoseksual Indonesia Di Twitter Dengan Naive Bayes. Simetris: Jurnal Teknik Mesin, Elektro Dan Ilmu Komputer, 9(1), 313–318. https://doi.org/10.24176/simet.v9i1.1922
Roth, . (2021). Tech Twitter. From the Verge.
Sears, D. O., Freedman, J. L. (1985). Psikologi Sosial Edisi Kelima Jilid 1 (1st ed.). Erlangga.
Setiyaningsih, L. A., & Jatmikowati, S. H. (2019). Media Baru Dalam Komodifikasi Waktu Luang Ibu Rumah Tangga. ETTISAL: Journal of Communication, 4(1), 23–32.
Setiyaningsih, L. A. (2020). MEDIA PANICS IBU RUMAH TANGGA SETELAH MENGAKSES BERITA COVID-19 (2020). Jurnal Nomosleca, 6(2), 101–110. http://jurnal.unmer.ac.id/index.php/n/article/view/4721/2594
Setiyaningsih, L. A., Fahmi, M. H., & Molyo, P. D. (2021). Selective Exposure Media Sosial Pada Ibu dan Perilaku Anti Sosial Anak. Jurnal Komunikasi Nusantara, 3(1), 1–11. https://doi.org/10.33366/jkn.v3i1.65
Sihabudin, A., Winangsih, R. (2012). Komunikasi Antar Manusia. In Komunikasi Antar Manusia (p. 114). Pustaka Getok Tular.
Tuela, M., & Susilo, D. (2017). Hyperreality: Pemaknaan dalam Penggunaan Game Pokemon Go. Jurnal Kajian Media, 1(1), 1–15. https://doi.org/10.25139/jkm.v1i1.155
Wilujeng, P. R. (2018). CHILDREN AND ONLINE GAME (Case Study of Simulation and Hyperreality in Children Playing Point Blank Game). Berumpun Journal, 1, 25–35.
DOI: https://doi.org/10.26905/nomosleca.v8i1.7325
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Editorial Office
Jurnal Nomosleca
Faculty of Social and Political Science University of Merdeka Malang
Information:
Statistics: |
|
© 2020 {Jurnal Nomosleca}, All rights reserved. This is an open-access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License. Licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License |