Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Minat Berkunjung ke Coban Lanang Kota Batu
DOI:
https://doi.org/10.26905/jt.v3i2.12309Keywords:
interest in visiting, place, price, product,Abstract
Coban Lanang is now one of the tourist destinations in Batu City. The concept of semi-modern natural tourism is seen in the spatial layout, facilities, and tourist products that attract the attention of tourists. On August 8, 2021, Coban Lanang Tourism was opened in stages. This research focuses on the implementation of the 4P marketing mix strategy (products, prices, promotions, and places) in Coban Lanang tourist destinations. Using quantitative research methods with a total of 50 respondents. Place is the dominant variable that influences a person's interest in visiting Coban Lanang tourist destinations.References
Abdullah, R. (2020). Abdullah, Roosdiana (2020) Pengaruh Current Ratio (Cr), Debt Equity Ratio(Der), Dan Ukuran Perusahaan (Size) Terhadap Return On Equity (Roe). Studi Pada Perusahaan Manufaktur Sub Sektorkonsumsi Yang Terdaftar Di Bei Periode 2015 - 2018. Jakarta: Universitas Persada Idonesia Y.A.I.
Aliansyah, H., & Wawan, H. (2019). Peran Sektor Pariwisata Pada Pertumbuhan Ekonomi Kabupaten/Kota Di Jawa Barat. 40.
Aliansyah, H., & Wawan, H. (2019). Peran Sektor Pariwisata Pada Pertumbuhan Ekonomi Kabupaten/Kota Di Jawa Barat. 40.
Alifia Rahmadhani, E., Santoso, S., & Aldy Purnomo, R. (2021). Pengaruh Jumlah Kunjungan Wisatawan, Jumlah Umkm, Dan Atraksi Wisata Terhadap Pendapatan Pelaku Usaha Di Sekitar Obyek Wisata (Studi Pada Perayaan Larung Sesaji Telaga Sarangan Kabupaten Magetan). Universitas Muhammadiyah Ponorogo.
Amalia, P. (2020). Pengaruh Marketing Mix Terhadap Keputusan Pembelian Baju Di Pasar Jatinegara, Jakarta Timur (Studi Pada Toko Pakaian Muslimah Mahkota, Jatinegara). Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia Jakarta.
Anden, T. E. (2021). Masa Depan Industri Pariwisata Kota Palangkaraya. Jurnal Penelitian Upr : Kaharati, 9-16.
Anisa, C. A., & Rahmatullah . (2020). Visi Dan Misi Menurut Fred R. David Dalam Perspektif Pendidikan Islam. Malang: Stai Ma’had Aly Al-Hikam.
Apriani, F. (2022). Pengaruh Kemudahan Transaksi Dan Kualitas Web Terhadap Keputusan Pembelian Melalui Kepercayaan Konsumen. Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia Jakarta.
Arisandi, B. (2022). Pengaruh Sektor Pariwisata Terhadap Pendapatan Asli Daerah (Pad) Kabupaten Sumbawa. Journal Of Finance And Business Digital Vol.1, 171-182.
Bangun, Y. T. (2020). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan Dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Pt. Trans Sumatra
Agung Gatot Subroto. Medan: Universitas Pembangunan Panca Budi.
Bpkri. (2023, Januari 20). Jatim.Bpk.Go.Id. . Retrieved From Https://Jatim.Bpk.Go.Id/: Https://Jatim.Bpk.Go.Id/Kota-Batu/
Fathanul, V. (2022). Pengaruh Strategi Bauran Pemasaran Terhadap Keputusan Pembelian Bts Meal Mcdonald's. (Studi Kasus Di Wilayah Cakung Jakarta Timur) . Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia Jakarta.
Febriansyah, K. (2021). Pengaruh Marketing Mix Terhadap Kepuasan Konsumen Di Kopi Studio 24 Malang. Institut Bisnis Dan Informatika Kwik Kian Gie, Jakarta.
Firas, A. (2019). Pengaruh Produk Wisata Dan Citra Destinasi Terhadap Keputusan Berkunjung Di Taman Air Mancur Sri Baduga Kabupaten Purwakarta. Universitas Komputer Indonesia.
Ghozali & Imam. (2018). Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Ibm Spss 25.Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Gunawan, G. L. (2020). Bauran Pemasaran Terhadap Keputusan Pembelian Performa. Jurnal Manajemen Dan Start-Up Bisnis, Volume 5, Nomor 2.
Hazelia, A. M. (2022). Pengaruh Manfaat Yang Dipersepsi Dan Kemudahan Menggunakan Yang Dipersepsi Terhadap Intensi Untuk Terus Menggunakan Metode Pembayaran Shopee Paylater (Studi Kasus Pada Masyarakat Tangerang Selatan). Universitas Pembangunan Jaya.
Khairani, R. (2022). Pengaruh Dividend Payout Ratio, Debt To Equity Ratio, Dan Tingkat Inflasi Terhadap Harga Saham Pada Perusahaan Sub Sektor Kimia Yang Terdaftar Di Bursa Efek Indonesia Tahun 2018-2021. Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia Jakarta.
Kriyantono, R. (2020). Teknik Praktis Riset Komunikasi Kuantitatif Dan Kualitatif Disertai Contoh Praktis Skripsi, Tesis, Dan Disertai Riset Media, Public Relations, Advertising, Komunikasi Organisasi, Komunikasi Pemasaran. Rawamangun: Prenadamedia Group.
Natalia, E. (2022). Pengaruh Profitabilitas, Risiko Bisnis, Ukuran Perusahaan, Dan Pajak Terhadap Struktur Modal. Stie Malangkucecwara.
Rahmah, M. A. (2022). Pengaruh Penerapan Etika Bisnis Islam Terhadap Keuntungan Usaha Toko Busana Muslim Di Kecamatan Banjarmasin Barat Ekonomi Dan Bisnis Islam. Banjarmasin : Universitas Islam Negeri Antasari. Salim, M. N. (2022). Pengaruh Daya Tarik Wisata Terhadap Minat Berkunjung Pada Wisata Hutan Mangrove Kaliwlingi Brebes. Gemilang: Jurnal Manajemen Dan Akuntansi, Vol.2.
Sambawa, W. M., & Pramitasari, N. (2020). Pengaruh Media Sosial Terhadap Minat Berkunjung Ke Pulau Tegal Mas Kabupaten Pesawaran Provinsi Lampung. Iib Darmajaya.
Seran, R. B., Sundari, E., & Fadhila, M. (2023). Strategi Pemasaran Yang Unik Mengoptimalkan Kreativitas Dalam Menarik Perhatian Konsumen. Jurnal Mirai Management, Pages 206 - 211.
Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, Dan R&D. Bandung : Alphabet.
Syahfitrah, M. (2022). Analisis Kualitas Pelayanan, Harga Dan Promosi Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Toko Kue Bolu Enak Pengasinan Di Depok. Universitas Nasional.
Tasya, F. M. (2022). Analisis Perceived Value Terhadap Revisit Intention Wisata Coban Lanang. Malang: Universitas Bina Nusantara.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who submit manuscripts do so with the understanding that if accepted for publication, the copyright of the article will be submitted to the TESLA Journal: Hospitality, Travel Destinations and Travel as a journal publisher. Copyright includes the right to reproduce and submit articles in all forms and media, including reprints, photographs, microfilms, and other similar reproductions, and their translations.
The TESLA Journal: Hospitality, Travel Destinations and Tourist Travel and Editors strive to ensure that no false or misleading data, opinions, or statements are published in the journal. In any way, the contents of articles and advertisements published in the Travel Media journal are the sole and exclusive responsibility of each writer and advertiser.